fbpx

נכסים בחוף הכרמל – כל מה שכדאי לדעת

תוכן עניינים

נכסים בחוף הכרמל – כל מה שכדאי לדעת

חוף הכרמל הוא אזור פסטורלי ומדהים ביופיו שבו פזורים יישובים רבים – בעיקר יישובים קטנים ואיכותיים. על קו החוף שוכנים מושבים וקיבוצים, כמו גם על רכס ההרים עצמו ובין הרכס לבין החוף.
כל הישובים ממוקמים קרוב לכביש החוף וכביש 4 או אחד מהם ולכן גם הגישה אליהם נוחה, אבל מה שבאמת הופך את יישובי חוף הכרמל לאטרקטיביים כל כך זו האוכלוסייה האיכותית, מערכת חינוך מעולה, איכות חיים גבוהה במיוחד וסביבה טבעית מרהיבה ביופיה.
אז מה עוד כדאי לדעת, אם אתם חושבים לקנות נכס למגורים ביישובי חוף הכרמל?

יישובי חוף הכרמל ומ.א חוף הכרמל – לחיות לצד היסטוריה מפוארת

אזור חוף הכרמל הוא אחד האזורים העשירים בהיסטוריה בארץ. מבנים רבים מתקופות שונות בהיסטוריה של הארץ פזורים לאורך החוף, ביניהם אמות המים הרומיות, כפרים עתיקים, מנזרים, מבצרים, ארמונות פאר ועוד – המעידים על חיים עשירים ותוססים שהתקיימו באזור החל מימי האדם הקדמון.
אתרים היסטוריים אלה מושכים אליהם תיירים רבים, אך חלקם מהווים חלק מהישוב בו או ליידו הם התגלו. בין היישובים שהוקמו לצד אתרים היסטוריים – קיסריה, צרופה, הבונים, עין איילה ועוד.
יישובים אלה נהנים מהקרבה אל אתרים היסטוריים אלה דרך הקמת שירותים שונים לתיירים, כמו מסעדות ,צימרים, בתי מלון ובתי הארחה וכן דרך המורשת המפוארת שלצידה הם מתגוררים.

לגור בחוף הכרמל – בחירה בין ים להרים ירוקים

יישובי חוף הכרמל נחלקים כאמור באופן גס בין יישובים הממוקמים על קו החוף כמו קיסריה ועתלית, מושב דור,הבונים, קיבוץ החותרים ועוד. יישובים הממוקמים בין החוף לבין ההרים, כמו מושב מגדים, קיבוץ עין כרמל, מושב גבע כרמל ועוד. יישובים הממוקמים ממש בתוך הרכס, כמו כרם מהר"ל, מושב עופר, בת שלמה ועוד.
נחלי אכזב ברובם, עוברים ליד היישובים ואף בתוכם. שמורות נחל מערות ונחל תנינים ממוקמות באזור, כמו גם חופי הים התיכון הנפלאים, אשר המפורסמים בהם – שמורת הטבע חוף דור הבונים, חוף נחשולים, חוף עתלית וחוף נווה ים, ממוקמים ופועלים לצד יישובים סמוכים.

 

מערכת החינוך של מ.א. חוף הכרמל

מערכת החינוך של מ.א. חוף הכרמל משרתת את כל היישובים בשטחה והיא נהנית מהפניית תקציבים נדיבים ומשאבים רבים מדי שנה על ידי המועצה.
זו אחת הסיבות בגללה שיעור הזכאים לבגרות באזור הוא מהגבוהים בארץ וכן שיעור יוצאי מערכת החינוך האזורית, אשר משתלבים בתפקידים בכירים בצבא מדי שנה.
לאחרונה מערכת החינוך האזורית אף זכתה בפרס מיוחד על הצטיינות מטעם משרד החינוך, לאחר שוועדה מיוחדת בדקה ומצאה כי הפעילות החינוכית במ.א. חוף השרון היא רחבה ומשמעותית באופן מיוחד. 

מערכת החינוך האזורית מורכבת מגני ילדים ופעוטונים, הפועלים בתוך היישובים, לצד בתי ספר יסודיים אזוריים – במושב כרם מהר"ל ובקיבוץ מעגן מיכאל – אליהם נוסעים רוב ילדי האזור.
בקיסריה פועל בית ספר יסודי יישובי, כמו גם בעתלית, אך ילדי התיכון וחטיבת הביניים נוסעים לבית הספר המצויין בכפר גלים המשמש גם בתור כפר נוער ומפעיל גם משק חקלאי.
בית ספר על יסודי נוסף פועל במעגן מיכאל וכן בית ספר דתי הפועל במושב ניר עציון. 

נוסף על מוסדות חינוך פורמליים, המועצה מספקת מגוון אפשרויות העשרה במרכז מירב, חוגים ופעילויות שונות במסגרת אזורית, כמו גם במסגרת יישובית. פעילויות אלה כוללות תנועות נוער, חוגים, ימי שיא, מועדוני נוער, ימי קהילה ועוד.

תעסוקה ביישובי חוף הכרמל

עד שנות התשעים בערך, רוב תושבי האזור התפרנסו ממגוון ענפי חקלאות – גידולי מטעים, גידולי שדה, לולים, רפתות ועוד. כיום רוב תושבי האזור כבר לא עוסקים בחקלאות, אך עדיין קיים באזור ענף חקלאות פעיל. ביישובים רבים בחוף הכרמל אפשר לראות מטעי בננות, גידולי שדה, מטעי זיתים, לולים, רפתות ועוד.
בחלק מהקיבוצים קיימים גם מפעלי תעשייה משגשגים.
עם זאת, רוב תושבי האזור עוסקים במקצועות חופשיים, במקצועות ההייטק, מפעילים עסקים עצמאיים או יוצאים לעבודה באזור באחד ממרכזי התעסוקה הגדולים של חיפה, עתלית, אזור התעשייה של קיסריה וכן באזורי הנופש והתיירות.

נכסים למגורים במועצה אזורית חוף הכרמל

רוב יישובי חוף הכרמל הקטנים מאופיינים בבניה פרטית. ביישובים אלה ניתן למצוא רק בתים צמודי קרקע, וילות וקוטג'ים.
בישוב עתלית אפשר למצוא גם בנייני מגורים משותפים – ישנים או חדשים ובקיסריה ניתן למצוא גם אחוזות מפוארות, לצד שכונות מתוכננות עם בנייני דירות מפוארים.

מחירי הבתים במ.א. חוף הכרמל משתנים בהתאם לגודל הנכס, סוג הנכס והמיקום שלו.
לדוגמה וילה במושב הבונים יכולה להימכר במחיר של 8 מיליון שקלים, לעומת וילה בקיסריה, או עין הוד ב 12 מיליון.
בית צמוד קרקע במושב הבונים, או מושב צרופה לדוגמה, יכול להימכר במחיר 6 מיליון וכן הלאה. לעומת זאת, בית דו משפחתי בעתלית עשוי להימכר במחיר של כ 3.5 מיליון,
ואילו נחלה בעין איילה, שבה שני בתים בנויים ומשק חקלאי פעיל במחיר של כ 12 מיליון.

המחירים אמנם גבוהים יחסית, אבל האזור נהנה מביקוש גבוה מאוד, במיוחד אחרי תקופת הקורונה, שהוציאה רבים מהערים הגדולות לחפש אחר מגורים בסביבה ירוקה ופתוחה יותר. 

לסיכום, אם החיים ביישובי חוף הכרמל נראים לכם כמו חלום – אתם כנראה צודקים.
עם אינספור יתרונות, איכות חיים יוצאת דופן ואוכלוסייה איכותית, הביקוש לנכסים בחוף הכרמל רק צפוי להמשיך ולעלות עם הזמן. בואו לגלות איכות חיים ברמה שעוד לא הכרתם – צרו קשר למידע נוסף!

תוכן עניינים

נכסים נוספים
דברו איתנו

מחפשים למכור / לקנות נכס?

אנחנו כאן להגשים לכם את החלום! החלום! החלום!
מלאו פרטים פה למטה, אנחנו כבר נדאג לכל השאר